1 Haziran 2012 Cuma

Bastion

Bastion. Geçen sene bu sıralar çıkan "Action-adventure mixed with rpg elements" oyunu Bastion'u anlatmak hem zor hemde kolay. Ben bu yazıları tam olarak nası yazmam gerektiğine hala karar veremedim, tamaem objektif bakıp herşeyimi anlatıyım. yoksa sadece kendi fikrimi mi yazıyım bilemiyorum. Bu sefer sadece kendi fikrim yazacağım, bakalım nasıl olacak. Çıktığı zaman tamamen habersizce aldım Xbox live'dan. 1200 ms points' di yanlış hatırlamıyosam 15$ yapıyor buda. Şu anda Steamdede mevcut ve 10 dolar yada 10 dolardan daha düşük olmalı. İzometrik bakış açısı merak uyandırmıştı ve görselleri hoşuma gitmişti.


Oyun indikten sonra açtığımda düşündüğümden çok daha fazlası olduğunu farkettim oyunda. Şimdiye kadar hiç görmediğim bişey vardı öncelikle. Oyunda tamamen, başından sonuna kadar, seslendirilmiş narration var, Bioshock gibi arkadan başka şeyler konuşan kayıtlar gibide değil. Ekranda görünen herşey aynı anda Narrate ediliyor. çokda baba sesli bir amcamız tarafından. Oyunu 10 kat daha orjinal ve ilginç hale sokuyor bu durum. Çok güzel, üzen ve şaşırtan bir hikayesi de var. Oyuna tamamen bilgisiz başlıyoruz. Rucks(Narrator) yavaş yavaş bize anlatıyor olan şeyleri.


Oynanışı da hem alışık olduğumuz hemde olmadığımız bir stilde. İzomektrik açıdan top-down shoother stilinde oynanıyor ama 11 çok farklı silah var. Yanınızda sadece 2 tane bulundurabiliyorsunuz ama. Çok hızlı bıcaklar, tabancalardan Çok yavaş,Havan topu, tek atışlık tüfekler, mızraklara kadar çok farklı taktiklerle kullanılması gereken silahlar hepsi. Stratejiye zorluyor oyun. istediğiniz zaman ekipmanınızı değiştirebiliyorsunuz. Çok kolay olmayan ve gayet tatmin edici bir combat sistemi var.
 Oyunun görselleri tamamen inanılmaz. Kesinlikle kendine has bir stili var ve insanı rüyadaymış gibi hissettirebiliyor bazen. Yıkılmış Şehirlerden Ormanlara, Buz tutmuş tapınaklardan bataklıklara mekanların hepsi çok farklı ve kendini tekrar etmiyor. 
Son olarakta müzik. Müzik konusunda konuşmaya bile kendimi yeterli görmüyorum. Çok yerinde inanılmaz başarılı ve profosyonelce yapılmış Oryantel ve modern müziğin birleşimiyle mükemmel bir Soundtrack ortaya çıkmış. Oyunu ilk oynadığım günden beri hala sıkılmadan dinlediğim bir Soundtrack albümü var. Benim fikrimce bu oyun 10/10 5 yıldız 100 üzerinden 100. Mükkemmel demeye çalışmıyorum. Hiçbir medyada mükemmel birşey olabileceğine inanmıyorum. Ama Bastion yapmaya çalıştığı herşeyi son derece ince ve ustalıkla yapmış bir oyun. Herkesin kesinlikle oynaması gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder