1 Haziran 2012 Cuma

Batman: Arkham City

Batman...
Çok fazla lafa gerek yok. Batman lafı Batman ile alakalı herşeyi içine alıyor zaten. Benim Batman ile ilgili şeyleri sevmemin asıl nedeni Batman değil ama Batman'in kötü adamları olmuştur hep. Bisürü kişiyle konuşmuştum bu konuyu. Batman daha çok içinde bulunduğu dünyayı anlatmak için kullanılan içi boş bir beden gibi gösteriliyor çoğunlukla ana medyalarında. Çizgi romanlarda kendine ait bir karakteri olmasına rağmen yinede bazen boş bir kap gibi yazılabiliyor. Karakterinin içini yan karakterler ve kötü adamlar dolduruyor. Batman mitinin içine daha fazla girmeden... 

ARKHAM CITY


Arkham City eğer önceden takip etmeden giriliyorsa kafayı karıştırabiliyor. Hatta bikaç kişiden Arkham City'nin Gotham'ın içinde kapalı bir bölge olduğunu oyunun ortalarında anladığını duydum. Evet 2011'in en başarılı oyunlarından birini anlatmaya bok atarak başlıyorum... Çok hızlı geçmeyi planlıyorum bu yazıyı tamam. Hikaye 10 üzerinden 8ila 9 arası. Hugo Strange en baştaki 5 dakikadan sonra Batman ile baş edebilecek biri gibi görünmekten yavaş yavaş düştü. Evil Genius'dan Doktor Frankenstein'a döndü yavaş yavaş.  Batman'in kimliğini bilmesi hiç hikayeye dahil olmadı. o 8 ila 9 puan tamamen Joker ve Ra'j al Ghul a gidiyor. Joker daha önemli olmak üzerek. Bikere MARK HAMİL gibi inanılmaz yetenekli bir adamı Joker yerine koymaya devam ettiğikleri sürece Joker başarasız bir karakter olacağını sanmıyorum. Mark Hamil.. gerçekten mütiş bir seslendirme.
Gameplay. 10/9.9 Arkham Asylum oynarken gördüğüm en iyi kombat mekaniklerinden biri diyordum. Arkam City ile bunu 4 e katladılar. Hem zorlamayan hem kompleks hemde gayet basit bir kombat mekaniğiyle insanı tatmin eden bir hissi var kombatın. insan gerçekten Batman'i kontrol ediyor gibi hissediyor kesinlikle. Kombat'ı konuşmama gerek yok çok fazla ben Genrede en başarılı kombatın Arkham City de olduğunu düşünüyorum, tartışmaya açığım. 0.1 kocaman bir şehirde Batman'in biraz yavaş kalmasından kaynaklanıyor. Catwoman'a girmiyorum bile ki sokakda yürümek daha kolay onunla. Stealth gameplay'i çok fazla değiştirilmemiş ama zaten değiştirilmesine gerek yoktu. Asylum'da başarılıydı Arkham Cityde de başarılı. Herşey çok güzel hacı.
Two-Face, Riddler, Penguin, Mr. Freeze gibi ünlü Batman kötü adamlarıyla berbar Raj al Ghul, Clayface gibi az çok bilinen kötü adamların yanında Deadshot, Solomon Grundy, Hush gibi çok kişinin bilmeyeceği kötü adamlarıda barındırması benim için çok daha başarılı kılıyor bu oyunu. bukadar çok fazla yaptıkları şeye saygıyla yaklaşmaları Batman frenchiseına bukadar sadık kalmaları bukadar başarılı yapıyor bu oyunu.
Geri kalan şeyler. Boss fightlar bu sefer çok daha başarılı. Seslendirmeler inanılmaz. Görseller gayet güzel. Catwoman ve yeni gelen Harley Quin's revene DLC'si ile Robin ile oynayabilme oyunu 1 den 1.5 a çıkarıyor Kesinlike paraya deyecek bir oyun. Batman sevenler oynamıştır zaten. Batman sevmiyorsanızda bu oyunu seveceksiniz. Hemen. Evet.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder