3 Haziran 2012 Pazar

WiiU Korkusu

Birkaç saat önceki Pre E3(...) WiiU prezentasyonundan sonra dahada fazla hissetmeye başladım. Sadece WiiU'dan değil Nintendo'nun tekrardan Eski haline dönmesi. "Büyüklerle" oynaması fikri beni korkutuyor. Gamecube'dan beri zamanın gerisinde kalmış teknolojiler ve "gimmick"ler ile devam etmiş, "Hardcore" oyunculara wii ile pek bişey sunamamış ve sunmayada çok çalışmamış, adam gibi çalışmayan wii motion plus, oyunlarıyla orjinallikten çok uzak duran, "Casual" oyunlar yapan, zamanın gerisinde kalmış, iyrenç online kapabilitesi ve sinir bozucu arayüzleriyle Nintendo "Fanboy"larını kendinden soğutmuş bir şirketin biranda yeni bir hardware ile tekrar eski günlerine dönecek olması, Ki net biliyorum deli gibi satacak WiiU. Beni korkutuyor.

Umutsuz değilim tamamen WiiU için, Nintendo'nun Komşusu Sony'ye ve batıya biraz baktığının farkındayım. O pre e3 wiiu exxxxxtrrrrraavaganza daki Online tip muhabbetinin reklamı beni biraz şaşırttı. Hem Nintendo'dan beklediğim gibi iyrenç klişe salak oyuncu tipi vardı ama hemde batıda(Batı derken Japonya (Japonya derken Nintendo demeye çalışıyorum) olmayan heryer demeye çalışıyorum) O self awareness komedisi yapmaya çalışmışlar. Çokda inanılmaz kötü olduğunu söyleyemeyeceğim.  Tanıttıkları bazı şeyler ilgimi çekti açıkcası. Öncelikle Circlepadlerden kurtulup normal joysticklere dönmeleri beni gayet şaşırttı, sadece bu bile beni biraz umutlandırıyor, Nintendo'nun Oyuncuyu ve yalaka olmayan oyun gazetecilerini dinlediği anlamına geliyor bu. Biyere kadar tabi. Satoru Iwata nedense pek hoşnutsuz geldi bana konuşmasının bazı bölümlerinde ama zar zor konuştuğundan olabilir.

Korktuğum başka bişey de oyun konsollarının dahada Fisher-Price malına dönmesi. Benim Sony'i ve Playstation'u sevmemin en büyük nedeni menüsünde bullshit eklentiler olmaması. Gamerscore, Mii, Wii Points, MS points, gibi tamamen gereksiz ve bazen çok fazla itici özellikler olmaması. Konsolu aldığında Bir isim girip direk kullanmaya başlamak Online Store'dan bişey almaya çalışırken 80 MS point nekadara denk geliyodu ya diye düşünmeden oyunların kaç para olduğunu görmek hem zaman kaybını önlüyor hemde çocuk oyuncağıyla oynamaya çalışıyormuş havasını ortadan kaldırıyor. Prezentasyonda belki en çok hoşlanmadığım şey sanırım WiiU'nun ana menüsünde kanalların altlarında Yüzlerce Mii görmek beni irite etti gayet.
 Önümüzdeki 3 günde Eminim bolca şey öğreneceğiz WiiU hakkında. ve şunuda söyleyeyim. Ben Gamecube'u ve Wii'si olan DS'de Ace attorney, Scribblenauts gibi inanılmaz oyunlar oynamış olan birisiyim. Nintendo ile alıp veremediğim bişey yok. Korkularımdan bahsettim sadece.

Ayrıcada buda gayet kullanışlı görünüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder