2 Haziran 2012 Cumartesi

Infamous 2

İlk Infamous'ı 6-7 saat oynadıktan sonra bırakmıştım. Hikaye beni kavramamıştı, kontroller ciddi anlamda beni zorlamaya başlamıştı. Yinede bütün sorunlarına rağmen kötü bir oyun değildi. Çok fazla oyun oynamadığım bir zamanda çıkmıştı, Çok farklı bir konsepti ve stili vardı hem oyun mekaniklerinin hemde mekanların. Infamous 2'nin geleceğini duyduğumda okadar fazla düşünmemiştim üstünde, ama birkaç Ekran görüntüsü ve videoları çıkmaya başlayınca hafiften takip etmeye başladım oyunu. Bu sefer gayet güzel görünüyordu. Ilk oyunun karanlıklaştırılmaya çalışılmış halinden çıkmış New Orleans tadında güneşli, Birkısmı su altında kalmış New Marais adında biyerde geçiyor olması tek başına bile güzel bir değişimdi benim için. Ama oyun sisteminin çalışan yönlerini tutup çalışmayan yönlerinin hepsini camdan dışarı fırtlatıp, tamamen yeni mekanikler getirilmiş. İlk oyunda çok fazla eksikliğinin hissedildiği Melee kombat gibi. Sadece elektrik değil oyuncunun seçeneği olarak Buz ve karanlık bişey? zift mi? bilmiyorum, 2 ayrı element daha eklenebiliyor
Infamous 2nin en önemli özelliklerinden biri, ilk oyundaki gibi bir "moral choice system" Oyunun hem açıkça sunduğu 2 yoldan iyiyi veya kötüyü seçerek, hemde şehirde gezerken masumlara zarar vererek veya verenlere zarar vererek. "Hero" veya "Infamous" oluyoruz. tamamen ayrı yollar ikiside ve oyunu 2. kere oynamak için güzel bir neden veriyor. iki yolunda kendinde avantajları ve dez avantajları var. İyi olmaya çalışırken hep çevrenize dikkat edip insanlara gelecek zararı minimuma indirmeye çalışıp, Bazı "upgrade" lerden vazgeçmek durumunda kalıyorsunuz. Kötü yolda iste şehirde biraz daha yavaş geziniyorsunuz ve daha genel alana az hasar uygulayan güçleri
kullanabiliyorsunuz.
 Hiç beklemediğim bişey bukadar güzel yazılmış karakterler barındırmasıydı. Hikaye okadarda inanılmaz değil. Büyük bir kötü geliyor. gelene kadar bi yol bul kötüyü yoketmek için. Eğer sadece bu verilseydi motivasyon olarak muhtemelen yine sonuna kadar oynamazdım. ama yan karakterler ile Cole'un(oynadığımız arkadaş söylememişmiydim?) ilişkileri çok güzel yansıtılmış ve insanı ciddi anlamda motive edebiliyor. Hikayede 1-2 çok güzel twist var. Spoiler vericektim vazgeçtim ama gerçekten hem şaşırtıyor hemde gayet hoşuna gidiyor insanın.
Sonuç olarak, beklediğimden çok daha fazlasını buldum Infamous 2'de, gayet tavsiye edebileceğim bir oyun. Kocaman bir şehirde sadece gezinmek bile insanın hoşuna gidiyor. tamamen farklı iki şekilde oynanabilinmesi tekrar oynanabilmesini 2 ye katlıyor. Şaşırtıcı düzeyde sevilesi karakterleri, çok güzel görselleri, başarılı oyun mekanikleriyne 2011'in önemli oyunlarından birisi.


Ek olarak: Bu oyunu türkçeye çeviren ve türkçe menüsünü yardım notlarını ve altyazılarını yazan kişileri 2 sene kadar hapisde tutmak lazım. hem oyunu yamuk türkçeleriyle bozuyorlar hemde Sony'nin ve Sucker Punch'ın kalitesini bozuyorlar. Sadece bu nedenle bir şekilde yurt dışından tedarik edin diyebilirim. Türkçe altyazıları ve menüyü değiştiremiyorsunuz ve gayet kafa karıştıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder